Kosmetyka i higiena ciała to kierunki ostatnio dość popularnych kierunków specjalizujących studiujących w kierunku późniejszego świadczenia usług kosmetycznych. Osoby chcące studiować na kierunkach oferujących kształcenie w zakresie usług kosmetycznych powinny zdecydować jaki poziom własne j wiedzy chcą osiągnąć. Jeśli zależy im na wiedzy praktycznej ale także i teoretycznej wspieranej fachowym podejściem do tematu, powinny zgłosić się do rekrutacji prowadzonej przez ośrodek kosmetologii i usług kosmetycznych Akademii Medycznej. Natomiast osoby pragnące jedynie podszkolić się i poznać idee świadczenia usług kosmetycznych, poszerzyć swoją wiedze na temat kosmetologii i kosmetyki wizualnej powinny skorzystać z usług licznych szkół policealnych czy też ośrodków kształcenia przyszłych stylistów będących na poziomie szkół policealnych czy zajęć podyplomowych. Taki wybór jest reakcją każdej jednostki na własną potrzebę rozwoju interpersonalnego i osobistego i umiejętności w sferze usług kosmetycznych. Wracając do informacji z samego początku, wiele salonów kosmetycznych świadczących usługi fryzjersko – kosmetyczne, rozbudowuje się i rozwija tylko dzięki ciągłemu rozwojowi swoich pracowników, przecież gdy ktoś poszerzy swoją wiedzę z dziedziny body health, aż żal było by aby tych umiejętności nie wykorzystać w przypadku tworzenia nowej listy usług kosmetycznych dostępnych w salonie.
Zdarza się, że rozwój pracownika, poszerzenie jego wiedzy w zakresie usług kosmetycznych daje ponad dwukrotny przyrost kosztów. Przykładem może być salon usług kosmetycznych Izolda, robiący w łodzi furorę wśród śmietanki finansowej. Jak mówi Marlena Rąbek, właścicielka salonu, wszystko to za sprawą niezwykle efektywnego chińskiego masażu „tang tang”, w którym nie wykorzystuje się dłoni, ale gorące kamienie. Tego typu usługa, niszowa na rynku Łódzkim, cieszy się niebywałym powodzeniem, lista oczekujących na wspomnianą usługę kosmetyczną jest tak długa, że czas oczekiwania na seans z chińskim masażem wynosi ponad dwa tygodnie. Pani Marlena, już wysłała na szkolenie ze wspomnianej formy usług kosmetycznych dwójkę swoich pracownic, a w planach ma rozbudowę zakładu kosmetycznego i przekształcenie go w salon SPA.
Przykład Pani Rąbek nie jest odosobniony na łódzkim rynku usług, jeszcze klika innych zakładów świadczących usługi kosmetyczne wpadło na podobne innowacyjne pomysły, które dzięki środkom na szkolenia udało się wdrożyć. Co oznacza to dla nas? Nie tylko profesjonalizacje usług kosmetycznych w łodzi ale także ich ciągły rozwój, co za tym idzie, dostępność pewnych unikalnych na skalę krajową zabiegów kosmetycznych. Faktem jest również, że większość ze szkoleń na jakie mogą się wybrać pracownicy salonów kosmetycznych są współfinansowane z Unii Europejskiej, co za tym idzie wiedza na nich przekazana jest już bezpośrednio ukierunkowana i spersonalizowana na odpowiednią specjalizację usług kosmetycznych.