Lover-rover

No matter who broke your heart and how long it will take to heal it…
You wouldn`t pass through it without your bike… Just keep spinning!
O mojej pasji do 28 calowych kół i czerwonej owijki. Blog o mojej szosie.

Ustawienie roweru

Prawidłowe i indywidualne ustawienie roweru Spinner wymaga kilku prób, jeśli uda się za pierwszym razem – super, ale wcale nie musi. Ja zanim doszłam do ułożenia – 6/1.5/1 – czyli takiej wysokości siodła, jego wysunięcia i wysokości kierownicy – potrzebowałam trochę czasu. W końcu udało się, jest mi optymalnie dobrze w tej pozycji. Pewnie, że czasem coś podwyższę o jeden, coś zmienię, dla próby i żeby sprawdzić czy nogi mi się nie wydłużyły albo brzuch nie urósł.

Zachęcam kursantów, żeby próbowali znaleźć dla siebie wygodną pozycję, a potem ewentualnie sugeruję, co można by zmienić, żeby było bezpiecznie, i prawidłowo.

Co mówi manual o prawidłowym ułożeniu roweru:

- wysokość siodła – „Ustawić wysokość siodełka w taki sposób, aby kolano było ugięte pod kątem 25-35 stopni, przy dolnym położeniu pedału”. Czyli noga nie może być przeprostowana, kolano musi mieć luz, nie możesz mieć wrażenia, że musisz dosięgać do pedała na całej prostej nodze.

Wysokość siodła.

- pozycja siodła w poziomie – „Ręce powinny wygodnie spoczywać na kierownicy, lekko zgięte w łokciach. Gdy ramiona korby są ustawione równolegle do podłogi, rzepka przedniej nogi powinna znajdować się bezpośrednio nad środkową częścią pedału”.

Pozycja siodła w poziomie.

- wysokość kierownicy.

Siodło na wysokości z kierownicą.

Zawsze proszę moich  kursantów, żeby nie przesadzali z kierownicą i ją obniżali! W końcu Spinner i jazda na nim ma być odzwierciedleniem jazdy na rowerze szosowym, tyle, że  na sali. Kto widział kolarza z kierownicą zadartą wysoko jak w rowerze miejskim? ;)

Są 3 możliwe pozycje rąk:

Trzy możliwe pozycje rąk.

I rzecz, która okazała się dla mnie niedawno. Jeśli ktoś jeździ w butach SPD – ogromnie ważne jest też ułożenie bloków. Wyszło to, kiedy zorientowałam się upomniana przez kolegę po fachu, że palce cierpną mi właśnie od tego! Bloki mogą być albo za wysoko, albo za bardzo z boku…Na rowerze ciągniesz śródstopiem, nie palcami, więc jeśli bloki mam za wysoko, to przeciążam palce. I te ścierpnięcia, to musiało być to! A buty zmieniłam jakiś czas temu, czyli trzeba będzie pogrzebać w blokach i je dobrze ustawić. Z manula: „Niewłaściwe ustawienie zatrzasków może spowodować nadwyrężenie mięśni i ścięgien a w dłuższym czasie prowadzić do powstania urazów”.


1 komentarz
  1. Groszezametr Dlabartusia napisał(a): 18 stycznia 201315:46

    To teraz wiem jak ustawić spinnera;)

Zostaw swój komentarz

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.